Tomsovi

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Domů Honza Škola 5. ročník Diplomová práce - Automatizované modelování - 4.6 Craft.CASE

Diplomová práce - Automatizované modelování - 4.6 Craft.CASE

Email Tisk PDF
seznam článků
Diplomová práce - Automatizované modelování
Obsah
1 Úvod
1.2 Typografické konvence
Tabulka 1: Slovník zkratek
2 Cíl práce
3 Metodika
4 Přehled vlastností modelovacích nástrojů
4.1 Úloha modelování v běžném životě
4.1 Úloha modelování v běžném životě - pokračování
4.1.1 Vhodnost použití objektových nástrojů pro modelování a transformace
4.2 Architektura řízená modelem - Model Driven Architecture
4.2.1 The Object Management Group
4.2.2 Základní cíle a přístupy MDA
4.2.3 Platforma
4.2.4 Hierarchie modelů dle MDA
4.2.5 Model nezávislý na počítačovém zpracování
4.2.6 Model nezávislý na platformě
4.2.7 Mapování a značkování
4.2.8 Model specifický ke konkrétní platformě
4.2.9 Zdrojový kód aplikace
4.3 MDA a Oracle Designer
4.4 Vlastní zkušenost
4.5 Vlastnosti modelovacích nástrojů
4.6 Craft.CASE
4.7 Eclipse Modeling Framework
4.8 Omondo EclipseUML2
4.9 Enterprise Architect
5 Transformační modelovací jazyky
5.2 Eclipse Modelling Framework
5.4 XSLT
Část II - Projekt
6 Vlastní projekt
7 Požadavky na informační systém
8 Analýza
8.1 Model případů užití
8.2 Doménový objektový model
9 Design informačního systému
10 Aplikace Architektury řízené modelem (MDA)
11 Vývoj generátoru
12 Generování kódu z modelu
13 Závěr
Literatura
Přílohy
A Případy užití
A.1 Hlavní případy užití
A.2 Správa skupin parametrů
A.3 Správa parametrů
A.4 Správa modelů
B Sada šablon EA pro generování kódu v jazyku Smalltalk
C Vygenerované zdrojové kódy FSM v jazyku Smalltalk
D UML profil systému DecisionMaker
E Podpůrné třídy metamodelu UML
F Generátor entit aplikace DecisionMaker
G Zdrojový kód aplikace DecisionMaker
Všechny strany

4.6 Craft.CASE

Výrobce: CRAFT.CASE LIMITED
Tento CASE se zcela vymyká obvyklým měřítkům, a to zejména protože je
založen na podpoře jiné metodiky vývoje software, než (Rational) Unified Process,
a to na metodice Business Object Relation Modeling (BORM). Druhým důvodem
jeho výjimečnosti je to, že neslouží (specificky) k návrhu a vývoji aplikací v jazyku
Java.
Sběr požadavků a jejich další transformace je ústředním bodem BORM a tedy
i Craft.CASE. Jedna ze zabudovaných kontrol modelu, které v sobě má nástroj
zabudovány, je právě návaznost modelovaných artefaktů na business požadavky -
viz Obr. 7.

Obrázek 6: Craft.CASE - Diagram tříd
Obrázek 6: Craft.CASE - Diagram tříd

Co se týče vizuálnosti modelování, jsou mé dojmy rozporuplné. Na jednu stranu
nástroj velmi dobře vizualizuje procesní stránku systému, na druhou stranu v snadnosti
a intuitivnosti ovládání a v grafickém provedení tento nástroj proti některým
dalším poněkud pokulhává. Grafické provedení se může jevit jako relativně nepodstatné,
jestliže nástroj poskytne dostatečnou funkcionalitu. Mám zkušenost, že vzhledem
k tomu, že výstupy z CASE jsou často užívány při komunikaci se zákazníkem,
tak určitá úroveň výstupů může mít na jejich přijetí nezanedbatelný vliv.
Craft.CASE podporuje životní cyklus vývoje v pojetí BORM, nicméně ve verzi
1.5.9, kterou jsem měl možnost zkoumat jsem nenarazil na podporu verzování.
Aktuální verze v době psaní této práce je 2.1.
Craft.CASE podporuje transformace konceptů prostřednictvím simulátorů
business procesů, modelování na úrovni instancí a sady transformačních pravidel


Obrázek 7: Craft.CASE - Výsledky kontrol modelu
Obrázek 7: Craft.CASE - Výsledky kontrol modelu. V pravé horní části je popis
chyby (resp. varování) včetně návodu na její odstranění. Pravá dolní části zobrazuje
přímo editační prostředí pro daný prvek. Jeho vlastnosti tedy lze na základě návodu
rovnou upravit a tím odstranit chybu.
popisujících, jak z předchozích konceptů odvodit následující. [Merunka,Nouza,Brožek,2008]

Export do formátu XMI a řadu dalších rysů podporujících koncept MDA zde
zajišťuje zejména skriptovací jazyk C.C language (viz kapitola 5.3).