Tomsovi

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Domů Honza School 5. ročník Diplomová práce - Automatizované modelování - 4.2.8 Model specifický ke konkrétní platformě

Diplomová práce - Automatizované modelování - 4.2.8 Model specifický ke konkrétní platformě

E-mail Print PDF
Article Index
Diplomová práce - Automatizované modelování
Obsah
1 Úvod
1.2 Typografické konvence
Tabulka 1: Slovník zkratek
2 Cíl práce
3 Metodika
4 Přehled vlastností modelovacích nástrojů
4.1 Úloha modelování v běžném životě
4.1 Úloha modelování v běžném životě - pokračování
4.1.1 Vhodnost použití objektových nástrojů pro modelování a transformace
4.2 Architektura řízená modelem - Model Driven Architecture
4.2.1 The Object Management Group
4.2.2 Základní cíle a přístupy MDA
4.2.3 Platforma
4.2.4 Hierarchie modelů dle MDA
4.2.5 Model nezávislý na počítačovém zpracování
4.2.6 Model nezávislý na platformě
4.2.7 Mapování a značkování
4.2.8 Model specifický ke konkrétní platformě
4.2.9 Zdrojový kód aplikace
4.3 MDA a Oracle Designer
4.4 Vlastní zkušenost
4.5 Vlastnosti modelovacích nástrojů
4.6 Craft.CASE
4.7 Eclipse Modeling Framework
4.8 Omondo EclipseUML2
4.9 Enterprise Architect
5 Transformační modelovací jazyky
5.2 Eclipse Modelling Framework
5.4 XSLT
Část II - Projekt
6 Vlastní projekt
7 Požadavky na informační systém
8 Analýza
8.1 Model případů užití
8.2 Doménový objektový model
9 Design informačního systému
10 Aplikace Architektury řízené modelem (MDA)
11 Vývoj generátoru
12 Generování kódu z modelu
13 Závěr
Literatura
Přílohy
A Případy užití
A.1 Hlavní případy užití
A.2 Správa skupin parametrů
A.3 Správa parametrů
A.4 Správa modelů
B Sada šablon EA pro generování kódu v jazyku Smalltalk
C Vygenerované zdrojové kódy FSM v jazyku Smalltalk
D UML profil systému DecisionMaker
E Podpůrné třídy metamodelu UML
F Generátor entit aplikace DecisionMaker
G Zdrojový kód aplikace DecisionMaker
All Pages

4.2.8 Model specifický ke konkrétní platformě

Platformně specifický model, který je výsledkem transformace, je modelem stejného
systému specifikovaného PIM, avšak obsahuje navíc informaci, jak tento systém bude
využívat zvolenou platformu.
Tento model by měl být již tak specifický, že by z něj mělo být možné přímo
generovat zdrojový kód.

Příklad:
Mějme v PSM třídu Chassis (podvozek), která je vazbou kompozice propojena
s třídou Combine (kombajn). Jedná se o návrhový vzor Decorator, tj. kombajn
"vylepšuje" v sobě zahrnutý podvozek tím, že mu přidává nějakou další funkčnost -
sklízení (operace harvest()). Vazba je proto označena stereotypem «decorate».
Třída Combine pak bude do zdrojového kódu transformována tak, že převezme protokol
třídy Chassis a tyto převzaté metody naplní kódem pro převolání identických
metod členské proměnné chassis typu Chassis. Viz Obrázky 4 a 5.

Obrázek 4: PSM
Obrázek 4: PSM


Obrázek 5: Implementace
Obrázek 5: Implementace